۲۶ اسفند ۱۳۸۹، ۱۶:۳۶

برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز در قزوین تشدید می شود

برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز در قزوین تشدید می شود

قزوین - خبرگزاری مهر: مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:‌ در راستای دستیابی به امنیت غذایی و حفظ اراضی کشاورزی با ساخت و سازهای غیر مجاز در این اراضی برخورد قانونی می شود.

سید جمال موسوی دژکام در گفتگو با خبرنگار مهر در قزوین با اشاره به سوءاستفاده افراد سودجو برای ساخت و ساز در اراضی کشاورزی در تعطیلات نوروزی اظهار داشت:‌ نیروهای سازمان جهاد کشاورزی در قالب اکیپهای ده گردشی به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مردم و برخورد با افراد سود جو در این زمینه هستند.
 
وی افزود: مدیریت به عنوان بازوی توانمند سازمان جهاد کشاورزی علاوه بر رسیدگی به درخواستهای تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها از الحاق اراضی زراعی و باغی به محدوده های شهری و روستایی ممانعت و با اعمال قوانین و مقررات و ضوابط مربوط از تفکیک وافر بدون رعایت قانون و همچنین از خرد شدن اراضی زراعی و باغی جلوگیری می کند.
 
موسوی درادامه به پرونده های تشکیل شده برای برخورد با افراد متخلف و سودجو اشاره و تصریح کرد: در راستای برخورد با متخلفان تا پایان سال 88 تعداد یک هزار و 815 پرونده در مراجع قضایی تشکیل و به یک هزار و548 مورد آن رسیدگی شده است.
 
مدیر امور اراضی استان قزوین در خصوص مجوزهای صادره در بخشهای مختلف خاطرنشان کرد: در راستای تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها دبیرخانه کمیسیون تبصره  یک ماده یک به عنوان مرجع تشخیص ضرورت تاکنون دو هزارو 335 فقره پرونده تشکیل داده که از این میزان یک هزار و 817 مورد طرح های کشاورزی و 279 مورد طرحهای صنعتی است.
 
وی اظهار داشت: افزایش سطح زیر کشت به سرمایه گذاری هنگفت و منابع جدید آب و خاک نیاز دارد و این مهم به لحاظ موقعیت اقلیمی، محدویت منابع آب و خاک در کوتاه مدت دور از دسترس است و برای  تحقق این امر مهم تصویب و اجرای قوانین و مقررات جامع و مانع ضروری به نظر می رسد.
 
موسوی از مردم درخواست کرد با توجه به اینکه حفظ اراضی کشاورزی و باغی از ضروریات لازم در جامعه است به محض مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی مراتب را به مراکز خدمات جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.
 
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: صیانت از اراضی کشاورزی رسالتی همگانی است و همه وظیفه دارند در تحقق آن بکوشند.
کد خبر 1273565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha